O eleganta rara


O Doamna, o minte sclipitoare, o eleganta innascuta in tot ce face si spune, ii ureaza sotului ei “la Multi ani” intr-un mod aparte! Merita citit, gandit, reflectat, si apoi, daca ne regasim, putem spune ca traim si ca suntem fericiti. La multi ani Domna, La multi ani Domnule, La multi ani voua, impreuna!

“Azi e ziua lui. A celui mai important om din viaţa mea. XXXXXX. Nu i-am făcut niciun cadou. Ne ştim de prea mult timp pentru a da vreo relevanţă la astfel de fleacuri.

I-am spus doar de vreo mie de ori că-l iubesc. Am mâncat cu stoicism ciupercuţele pe grătar pe care mi le-a pregătit şi peste care a scăpat prea mult piper. I-am cântat la mulţi ani.
Nu am făcut nimic memorabil, dar chiar asta e povestea noastră. Nu facem nimic special, doar trăim în mod fericit unul cu altul.
Lucrurile astea simple devin, din păcate, tot mai rare în ziua de azi.
De prea multe ori mi s-a întâmplat să ma uit în jurul meu, nedumerită, întrebându-mă: “ce dracu, numai căsnicia mea e fericită?”

Suntem împreună de 16 ani, cu sincope scurte, de alergat după fluturi exotici, cum îmi place mie să spun.
Aşa cum îi mărturiseam unei prietene virtuale, cred că ceea ce contează cel mai mult în cuplu este să te simţi în largul tău cu celălalt.
Să râdeţi împreună mult, să filozofaţi, să faceţi mişto unul de altul, să gătiţi împreună, să vă contraziceţi pe idei şi să vă ciondăniţi de la cine ia în stăpânire telecomanda, să faceţi dragoste uneori dramatic, alteori cu umor, să suferiţi împreună când i se face o nedreptate unuia dintre voi şi să fiţi fericiţi când lucrurile merg din nou bine, să vă sărbătoriţi iubirea de câte ori aveţi prilejul…şi ar mai fi şi altele.

Şi dacă faceţi toate lucrurile astea, atunci veţi realiza că nici nu va intra vreodată-n discuţie să-l abandonaţi pe omul de lângă voi, pentru că asta ar însemna să vă abandonaţi pe voi înşivă, ar fi ca şi cum v-aţi arunca la gunoi o parte din viaţă, cu toate ipostazele ei vesele sau triste.

Când ai un om pe umărul căruia ştii că te poţi sprijini necondiţionat şi cu care simţi că-ţi trăieşti viaţa frumos, atunci eu spun că orice altă variantă interesantă ţi-ar oferi lumea (că-ţi oferă tentaţii, nu încape vorbă!), nu poate fi decât un moft. Vrei mai multă adrenalină?! N-ai decât să faci un bungee jumping erotic.Dacă tu o vrei cu tot dinadinsul, nu te opreşte nimeni şi nimic! Dar cine vrea bungee jumping trebuie să realizeze că riscă să-şi piardă echilibrul. Iar echilibrul e un lucru nepreţuit în timpurile astea dizarmonice.

Atunci s-ar putea strecura în dormitorul conjugal trădarea, în sufletul partenerului suferinţa, iar în conştiinţa noastră adevăruri neconfortabile.
Ar urma gelozia, care este o bombă cu efect întârziat. Gelozia ne face să vedem lucruri care nu există.
Şi atunci când cel de alături nu ne dă atâta dragoste câtă ne încape nouă în inimă, golul acela care rămâne sfârşeşte prin a ne izola puţin câte puţin de lume şi de noi. Făcându-ne să ne simţim ai nimănui.
Iar atunci când ne simţim aşa, vedem cum se proiectează temerile noastre, ca nişte umbre chinezeşti, pe peretele rece al dormitorului.
N-am vrea niciodată să-i facem asta omului pe care-l iubim.

Mai bine să ne convertim la religia iubirii lui.”

PS: Din motive de discretie, identitatea Doamnei si a Domnului va ramane secreta, insa va asigur ca sunt doua persoane reale! Si nici nu este azi ziua de nastere a celui in cauza! :))

Leave a Reply

